بخش کنسولی

قابل توجه هم وطنان عزیر و مراجعین بخش کنسولی 

بخش کنسولی سفارت به منظور رفاه حال ایرانیان عزیر و متقاضیان روادید، ارائه خدمات غیر حضوری را در اولویت قرار داده است. فهرست خدمات غیر حضوری در بخش « امور کنسولی» تارنما (سایت) سفارت قابل ملاحظه است.

به استثناء خدماتی مانند:

- درخواست و دریافت کارت هوشمند ملی

- وکالتنامه‌های دارای بار مالی و حقوقی 

- برخی دیگر از خدمات که نیاز به احراز هویت و امضاء اسناد دارند، 

سایر خدمات کنسولی به صورت غیر حضوری و پستی نیز انجام می‌شود. بر همین اساس هم وطنانی که به هر دلیل قصد مراجعه حضوری به بخش کنسولی را دارند لازم است نکات زیر را به هنگام ورود به سفارت، به دقت مراعات نمایند: 

1- قبل از مراجعه، حتما از سامانه نوبت دهی، وقت حضور دریافت نمایند. عزیزانی که بدون اخذ نوبت مراجعه نمایند با مشکل عدم پذیرش روبرو خواهند شد. 

2- متقاضی شخصا مراجعه نموده و حتی المقدور از آوردن همراه خودداری شود مگر در مواردی مانند ثبت ازدواج، طلاق و یا درخواست خدمات برای افراد زیر 18 سال که حضور متقاضی و همراه (همراهان)  الزامی است. 

3- از آوردن کیف، ساک، کوله پشتی و لوازم مشابه جدا خودداری گردد. 

4- آوردن  تلفن همراه، آی پد، کامپیتور دستی، دوربین عکاس و دیگر اشیاء الکترونیک مجاز نمی‌باشد. همراه داشتن و استفاده از  اینگونه دستگاه‌ها صرفا در شرایط خاص و با هماهنگی مامورین نگهبانی امکان پذیر خواهد بود. 

5- همراه داشتن کد رهگیری سامانه میخک برای خدماتی که از طریق این سامانه  ارائه می‌گردد، الزامی است. اخذ کد رهگیری در زمان حضور توسط متصدیان مربوطه در بخش کنسولی امکان پذیر نمی‌باشد. ارائه کد رهگیری سامانه EVISA برای متقاضیان حضوری ویزا الزامی است.  

6- قبل از مراجعه به سفارت حتما کلیه مدارک مورد نیاز و فیش بانکی تعرفه‌های کنسولی را آماده و همراه داشته باشید. درخواست های ناقص  به هیچ وجه پذیرفته نخواهند شد. تکمیل مدارک و مراجعه بعدی، مستلزم اخذ نوبت مجدد می‌باشد، لذا تاکید می‌گردد مدارک کامل را همراه داشته باشید. 

مراجعه حضوری: روزهای دوشنبه تا جمعه (به غیر از تعطیلات رسمی) از ساعت 08:30 الی 12:00. توجه داشته باشید خدماتی که نیازمند دریافت نوبت است را حتماً از قبل و از طریق آدرس https://appointment.mfa.gov.ir اقدام نمایید. 

تماس مستقیم: روزهای دوشنبه تا جمعه (به غیر از تعطیلات رسمی) فقط از ساعت 14:00 الی 16:00. 

توجه: قبل از مراجعه و تماس، توصیه می‌شود حتماً در خصوص اطلاع از خدمت مورد نظر به بخش "امور کنسولی" همین سایت مراجعه نمایید.

نام بخش کنسولی

ایمیل

تلفن فقط از ساعت 14:00 الی 16:00 به جز ایام تعطیل

شناسنامه و

عدم سوء پیشینه

sto.shenasnameh@mfa.gov.ir

086363600

کارت ملی

sto.shenasnameh@mfa.gov.ir

086363600

امور گذرنامه

و مشمولین نظام وظیفه

sto.passport@mfa.gov.ir

086363600

وکالتنامه، امور دانشجویی و انواع معافیت از نظام وظیفه

sto.student@mfa.gov.ir

086363600

ازدواج، طلاق،

گواهی تجرد و فوت

sto.eztal@mfa.gov.ir

086363600

روادید (ویزا) و تایید مدارک تجاری

sto.visa@mfa.gov.ir

086363600

توجه: تماس مستقیم با بخش‌های مختلف کنسولی، همه روزه به جز ایام تعطیل فقط از ساعت 14:00 الی 16:00  

توجه: چنان‌چه ظرف 4 روز کاری پاسخ ایمیل خود را دریافت نکردید، می‌توانید موضوع را به مسئول بخش کنسولی ایمیل نمایید.

مسئول بخش کنسولی

sto.consulate@mfa.gov.ir

086363600


جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقررات کنسولی، می‌توانید در کانال تلگرامی‌کنسولی یار عضو شوید.

نشانی پستی سفارت جهت ارسال مدارک:

Islamiska Republiken Irans Ambassad

Box 6031

18106 Lidingö

نشانی محل سفارت جهت مراجعه حضوری:

Islamiska Republiken Irans Ambassad

Elfviksvägen 76

Lidingö

توجه مهم:

1- در صورت نیاز به مراجعه حضوری، ضروری است از طریق سامانه نوبت دهی، اقدام به تعیین وقت نموده و سپس همراه با مدارک لازم به سفارت مراجعه نمایید. توجه داشته باشید سامانه نوبت دهی با سیستم ios سازگار نبوده و صرفا با سیستم اندروید و ویندوز قابل دسترسی می‌باشد.

2- لطفا در پرداخت تعرفه‌های کنسولی، دقت شود. بازپرداخت (برگشت) وجوه اضافی و یا وجوهی که اشتباها به حساب سفارت واریز شود، به دلیل محدودیتهای اداری و بانکی، به آسانی امکان پذیر نمی‌باشد. بازپرداخت (برگشت) وجوهی که در قبال آنها خدمات کنسولی ارائه نشده است، با تکمیل فرم درخواست برگشت وجه خدمات کنسولی امکان پذیر خواهد بود ولی با توجه به محدودیتهای مذکور، انجام این امر نیاز به  تشریفات اداری و بانکی دارد که مستلزم صرف زمان خواهد بود. 

3- فیش های واریزی بابت خدمات کنسولی باید دارای ویژگیهای زیر باشد. در غیر این صورت، قابل قبول نبوده و امکان ارائه خدمات کنسولی میسر نمی‌باشد:

- درج نام و نام خانوادگی متقاضی الزامی می‌باشد.

- درج شماره حساب سفارت (seb 52771112515) الزامی می‌باشد.

- تاریخ و ساعت واریز وجه به حساب سفارت مشخص باشد.

-  مبلغ واریزی (به کرون سوئد) مشخص باشد.

ملاحظه: فیش های واریزی میبایست از سامانه بانک پرینت شده باشد. پرینت تصویر فیش از روی گوشی موبایل قابل قبول نمی‌باشد.

نقشه مکانی سفارت

 

راهنمای استفاده از مترو و اتوبوس جهت مراجعه حضوری به بخش کنسولی

برای اطلاع از زمان بندی سفر خود به سفارت با وسایل حمل و نقل عمومی استکهلم می‌توانید به وب سایت اس ال (www.sl.se )مراجعه نمایید .

از ایستگاه متروی تی سنترالن (T-Centralen) واقع در ایستگاه قطار مرکزی استکهلم، متروی خط قرمز (خط 13) را به سمت رپستن (Ropsten) سوار شوید و در انتهای این خط مترو در ایستگاه رپستن از مترو پیاده شده و به سمت ایستگاه اتوبوس رپستن که دقیقا بیرون مترو است بروید.

سپس اتوبوس شماره 212 و یا اتوبوس شماره 204 را سوار شوید و در ایستگاه نزدیک سفارت پیاده شوید.

اتوبوس 212 دقیقا مقابل سفارت در ایستگاه Västra Yttringe می‌ایستد.

اما اگر با اتوبوس 204 می‌آیید باید در ایستگاه Södergarnsvägen پیاده شوید و چهارصد متر تا سفارت را پیاده بروید.

Det är enkelt att åka till den Iranska Ambassaden

Från T-Centralen i Stockholms innerstad tar man Tunnelbana mot Ropsten.

Därifrån går det bussar nr: 212 mot Björnbo och 204 mot Elfvik

Buss nr 212 kör från Ropsten via Lidingö Centrum till hållplatsen som ligger precis mittemot ambassaden

Buss nr 204 kör från Ropsten via Lidingö Centrum till hållplatsen Södergarnsvägen, ca 400 m ifrån själva ambassaden, gångväg.