متقاضیان محترم!
روش اول: به منظور تسریع در انجام امور گذرنامهای و صرفهجویی در زمان و هزینه، صدور گذرنامه به صورت غیر حضوری و پستی در کمتر از یک هفته انجام میشود. در این صورت، باید کلیه مدارک زیر به طور کامل پست شود.
روش دوم: در صورت تمایل به ارائه حضوری مدارک، باید ضمن گرفتن وقت از سایت نوبتگیری برای هر نفر و پس از تکمیل و آماده نمودن مدارک زیر به سفارت مراجعه شود. این روش نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتر دارد.
برای دریافت مهر خروج مشمولین ابتدا میبایست وارد سامانه میخک https://mikhak.mfa.gov.ir شده و پس از ثبت نام و دریافت رمز، اقدام به تکمیل اطلاعات، بارگذاری فایلهای مرتبط و دریافت رسید کد رهگیری از سامانه مذکور نمایید. بدیهی است بدون دریافت کد رهگیری، دریافت مهر خروج مشمولین به هیچ عنوان امکانپذیر نمیباشد.
- از تهیه پاکت تمبردار برای برگشت مدارک خودداری و شخصاً اقدام به تهیه پاکت ثبت شده طبق دستورالعمل ذیل شود. (توجه: در مراکز پستی، امکان رجیستری پاکت برگشتی و دریافت شماره پیگیری وجود ندارد.)
- هنگام گرفتن کد رهگیری دقت فرمایید افرادی که شماره شناسنامه ندارند یا شماره شناسنامه آنها با شماره ملیشان (کد 10 رقمی) یکسان میباشد، فقط به جای شماره شناسنامه، عدد 0 را وارد نمایند.
فیلم آموزش نحوه ثبت نام در سامانه میخک
مدارک لازم برای صدور مهر خروج ویژه مشمولین:
1- رسید کد رهگیری سامانه میخک از قسمت اجازه خروج
2- اصل گذرنامه معتبر ایرانی
3- تکمیل فرم شماره 104
4- اصل رسید (Kvitto) تأیید واریز (Överföring) مبلغ 240 کرون به شماره حساب 52771112515 نزد بانک SEB به نام سفارت. اصل رسید باید از اینترنتبانک مربوط پرینت (Skriv ut) گرفته شود و عکس از صفحه گوشی موبایل یا رایانه به هیچ وجه قابل قبول نمیباشد.
5- یک عدد پاکت مناسب دارای برچسب رجیستر شده: برای تهیه برچسب (لیبل) پاکت پستی برگشت مدارک، به مراکز پستی مراجعه نفرمایید. شما میتوانید یا مبلغ 100 کرون به شماره 1235764758 (SEPID HOLIDAY TRAVEL) سوئیچ نموده و رسید پرداخت را به همراه نام، نام خانوادگی، شماره تلفن و آدرس پستی تحویلگیرنده دارای آیدیکورت به شماره واتسآپ 0046735605868 (از ساعت 8:00 لغایت 20:00) ارسال نمایید و برچسب پست سفارشی را که برای شما ارسال میگردد را پرینت گرفته و روی پاکت برگشتی بچسبانید و یا خودتان به راحتی از طریق لینک دستورالعمل ثبت پاکت پستی برای ارسال گذرنامه صادره از سفارت اقدام کنید.
توضیحات مربوط:
- جهت دریافت مهر خروج مشمولین، کشور محل اقامت مندرج در گذرنامه بایستی سوئد باشد. در غیر این صورت باید ابتدا نسبت به تجدید گذرنامه و تغییر کشور محل اقامت از ایران به سوئد در گذرنامه اقدام و سپس مهر خروج مشمولین را در گذرنامه درج نمود.
- مجوز خروج مشمولین به آقایان دارای ۱۸ سال تمام سن و بالاتر (تا متولدین سال 1354) که دارای گذرنامه ایرانی بوده و کارت پایان خدمت یا معافی ندارند و حداقل ۳ سال مقیم خارج از کشور باشند، تعلق میگیرد.
- در حال حاضر مهر مذکور تا پایان سال 1405 اعتبار داشته و فرد مشمول با دریافت این مهر میتواند سالی دوبار به ایران مسافرت کرده و از کشور خارج شود مشروط به اینکه مدت حضور وی در ایران جمعا بیش از سه ماه نشود.
در صورت نیافتن پاسخ سؤالات خود از بخش سؤالات متداول، از طریق ایمیل sto.passport@mfa.gov.ir اقدام نمایید.
جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقررات کنسولی، میتوانید در کانال تلگرامیکنسولی یار عضو شوید.